سلام علیکم جناب هم پرِ قاری قرآن

یاد امام عزیزمان جاودان که فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است.حضرت ارباب است دیگر، زیارت امام رضا می دهد، بی تابی حضرت صاحب (عج) می دهد، انس با قرآن می دهد، آبرو می دهد...می دهد...می دهد ... می دهد

باورتان می شود منِ کوچک امروز از صبح تا عصر با سوره ی مبارکه ی همزه زندگی کردم؟ دوستی راهی زیارت اربعین بود و کلاس های مفاهیمش مانده بود بی مربی، بی هوا گفتم من می روم.ولی دیروز چنان استرسی گرفته بودم که : " آخه بچه! تو که خودت هنوز به خم کوچه هم نرسیدی حتی ، چی فکر کردی پیش خودت که گفتی من میرم؟ " هیچی دیگر جزوه جانم را باز کردم و خواندم و خواندم و خواندم.صبح زود نمازم را خواندم و دو رکعت نماز استغاثه به حضرت مادر (س) که سه کلاس امروز و همه ی کلاس های قرآن دست خودتان را میبوسد مادر جان. دلم آرام شد.(مادرست و آرامش مادری) خدا رو شکر روز خوبی بود.همه ی آنچه از سوره همزه می دانستم را سه مرتبه  گفتم و قطعا بیشتر از همه هم خودم از این سه کلاس یاد گرفتم. اگر بدانید چه لذتی میبردم از نمودار این سوره؟

بسم الله الرحمن الرحیم

وَیلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَة

سوره داستان تهدید شدید خداوند است نسبت به هرکسی که بسیار عیبجویی میکند و طعنه می زند

-کی؟

الَّذِی جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ یَحسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخلَدَهُ

-همون کسی که مال را گرد می آورد و می شمارد

- آخه چرا (مال را ....)؟

یَحسَبُ أَنَّ مالَهُ أَخلَدَهُ

-(چون) گمان میکند که مالش او را جاودانه می سازد

و اثر این عملش چیه؟

کَلَّا لَیُنبَذَنَّ فِی الحُطَمَةِ

وَ ما أَدراکَ مَا الحُطَمَةُ

إِنَّها عَلَیهِم مُؤصَدَةٌ

فِی عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ

آخ ...آخ...آخ... ببین خانمِ همپر! نکند یک روز آنقدر غافل شوی که برای مالت از هر نوعی که باشد (زیبایی، شهرت، مدرک، فرزند و...) سببی برای جاودانگی قائل شوی که بعد میافتی در آن بازی  "جمع و عدد" حالا هی مدرک روی مدرک...ثروت روی ثروت.... و از خیرخواهی دور میشوی،خودخواه می شوی ،چشم می بندی روی عیب های خودت و به خرد کردن دیگر می نشینی...نه..نه..نه آن روزت،هرگز مباد خانم ِ هم پر!

بیایید دعا کنیم قرآن ،قانون اساسی خانه مان باشد و چه مبارک خانه ای بشود آن خانه!خانه ای که در آن سوره ی مبارکه همزه تلاوت می شود روی تحقیر نخواهد دید که همه اعضایش می دانند که از عیب مبرا نیستند و بجای به رخ کشیدن عیب دیگران بر ر روی خودشان حساس تر میشوند که نکند شکلی از این عیب در من هم باشد. این جاست آنجایی که پر می دهد...

التماس دعا